Vortrag | Ben Dammers: Oscillating Spaces and Species

Tilburg , Netherlands

Oscillating Spaces and Species The Exceptional and the Everyday in Frida Nilsson‘s Lindormars Land (2020) Vortrag von Ben Dammers auf der Child and the Book Conference 2025: “Children Shaping The(ir) […]

Lesestunde | Dilara Demirdögen: Wer wir sind

Lern- und Gedenkort Jawne Albertusstraße 26, Köln, Germany

Lesestunde in der Jawne Dilara Demirdögen, Christian Hoiß und Studierende der Universität zu Köln gestalten am 13. Mai 2025 eine Lesestunde zum Roman Wer wir sind (Lena Gorelik). Weitere Informationen […]

Buchclub | Dilara Demirdögen: Ich fahre nach Madrid

IDSL II (Universität zu Köln) Classen-Kappelmann-Str. 24, Köln

Literarische B(a)uchgespräche Im Rahmen des Buchclubs des IDSL II führt Dilara Demirdögen am 21. Mai 2025 in Ich fahre nach Madrid (Naira Gelaschwili) ein. Das Treffen findet von 12:00 bis 13:30 […]

Vortrag | Ben Dammers: Gazes through Spaces

Vortrag von Ben Dammers auf der virtuellen Konferenz der Children’s Literature Association (ChLA) 2025: „Shortcuts and Tesseracts:  Time/Space in Children’s Literature and Culture“

Vortrag | Ben Dammers: ‚Don‘t Cross the Line!‘

Salamanca , Spain

‚Don‘t Cross the Line!‘ Correspondence of Medial and Diegetic Liminality in the Picturebook Vortrag von Ben Dammers auf dem 27. IRSCL Kongress 2025 mit dem Kongressthema „Borders, Migration and Liminality […]

Vortrag | Marc Kudlowski: Bridging the Trouble?

Salamanca , Spain

Bridging the Trouble? Gender Flips in German Children‘s Media Mixes as a Phenomenon of Liminality Vortrag von Marc Kudlowski auf dem 27. IRSCL Kongress 2025 mit dem  Kongressthema „Borders, Migration […]

Vortrag | Ben Dammers: Reading the Reading

Akademie der Wissenshaften Mainz Geschwister-Scholl-Str. 2, Mainz, Germany

Reading the Reading Potentials of Eye Tracking as a Digital Method for Close Reading of Multimodal Text Architecture Workshop auf der Children’s Media Summer School an der Johannes Gutenberg Universität […]

Vortrag | Marc Kudlowski: „I have an allergy to reading!“

Karls-Universität Prag, CZ

„I have an allergy to reading!“ – Rationale and Explanation of IM-PALS for Non-Readers like Boris. The paper will highlight the development of Boris’s reading willingness in the context of […]